MadeByMandy

Alla inlägg den 3 maj 2020

Av Mandy Wollersheim - 3 maj 2020 19:00

Idag så var jag en runda i Ängelholm och Hyllinge och handlade lite. På listan stod det att köpa bland annat gästhanddukar på ÖoB och disktrasor på Dollar Store. Bara för att förtydliga så körde vi inte enda ärendet till Hyllinge för att köpa disktrasor utan även andra icke pysselrelaterade saker.

 

I alla fall så såg jag att ÖoB hade gästhanddukar i 100 % bomull för endast 10 kronor så dessa rensade jag och tyvärr så hade de bara 5 stycken. Det är inte så många men alltid en bra början! Jag köpte även 2 lite större tallrikar som jag tänkte att jag skulle testa att trycka med dekalvinyl på en av dem och måla med porslinsfärger på den andra. 

 

På Dollar Store så köpte jag som sagt disktrasor (5 stycken för 10 kr) och dessa har jag ikväll tryckt med textilvinyl på 😍😍

 

Jag började med att mäta disktrasorna så att jag fick rätt storlek på trycken. Mina var som en vanlig Wettex trasa så de var 18X20 cm. Sen så letade jag igenom min låda med textilvinylbitar och hittade en svart som passade perfekt. Denna biten satte jag fast på min PixScan matta och fotade. Sen så skickade jag bilden från mobilen via min OneDrive till min dator där jag öppnade den i Silhouette Studios. 

Efter att bilden hade kommit upp i programmet så skrev jag texten som jag denna gången hade bestämt att den skulle vara "Krama mig" då det är en passande text för en disktrasa. När alla de olika texterna var färdiga så var det dags att skära ut.

   

Anledningen till att det bara står "Krama" på den översta är för att jag råkade skära av g:et på "mig" när jag skulle skära mellan texterna. Men "Krama" passar ju rätt så bra det också 😀

 

Mitt strykjärn hade jag på bomulls inställningen och det funkade perfekt. Innan jag satte fast texten på själva trasan så passade jag på att stryka den slät med ett smörgåspapper emellan. Sen så la jag på texten och pressade i 20 sekunder med smörgåspappret emellan. När de 20 sekunderna hade gått så tog jag av skyddsplastet och la på smörgåspappret och pressade med strykjärnet i ytterligare 10 sekunder. Så allt som allt så blev det 30 sekunder och det verkade vara en perfekt tid.

      Sen så gjorde jag likadant med de andra trasorna 😀

     

Riktigt enkelt men så roligt. Ska köpa en massa fler disktrasor och testa att använda andra textilvinyler för att se vilka som sitter bäst.

 

Nej nu ska jag leta inspiration på Pinterest.

 

Hade bäst och var rädda om er!

Kram

Mandy    

 

p.s om du läser detta inlägget Fanny så ska du veta att jag hade dej i åtanke när jag valde "mig" istället för "mej" eftersom jag vet att du hade velat strypa mej om jag skrev just "mej" 😂

Av Mandy Wollersheim - 3 maj 2020 00:15

Som ni kanske har märkt så har jag en liten paus i allt pysslande just nu och det är för att jag har en episod av extrem smärta i min rygg och mina höfter. Har problem med båda och äter mediciner för båda och oftast så har jag inte så ont men denna veckan har inte varit rolig. Hade så ont i höften in i magen på höger sida i tisdags så att jag var säker på att det var min blindtarm so spökade men eftersom det har gått så många dagar nu utan att det gör ont i magen vid beröring utan bara att det sticker till då och då så kan jag inte tänka mej att det är blindtarmen som spökar. Jag tror snarare att det är så att det är min rygg och mina nervers om sitter i kläm som spökar. 

 

Ja nä alltså jag ska inte ta upp er tid men en massa tråkig text utan jag ville bara berätta hur det ligger till just nu. 

 

Jag kommer att återkomma med bilder från 3 olika paket. Ett med porslinspennor, ett med en laminator och ett med folier. Ni kanske redan kan gissa vad jag ska göra för något? hihi jag tänkte att jag väntar med att berätta det 😉 

 

Nej nu ska jag ta min nattliga medicin och krypa ner i sängen.

 

STORT TACK för att ni läser min blogg.

Kram
Mandy

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej!
Mandy heter jag och här på bloggen så kan du läsa allt om mina pyssel jag gör

Översätt bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2020
>>>

Fråga mej =D

1 besvarad fråga

Gästbok

Besökare

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards