MadeByMandy

Alla inlägg under april 2020

Av Mandy Wollersheim - 26 april 2020 10:15

Det är inte alltid det går som man vill. Oftast så händer något som man inte såg komma och ändrar allt. Man har allt planerat men ändå så blir det på ett annant sätt.
 
Så varför skriver jag detta här?! 
 
Jo det ska jag berätta för er!
 
Jag satt i över 2 timmar igår och letade fram 25 olika textilvinylbitar för att trycka ett pussel på en textilkasse. Allt var planerat och alla bitarna utskurna och allt passade perfekt. Jag la alla bitarna i olika högar för de olika raderna och började värma på bitarna. Allt gick jättebra tills jag kom till sista raden för där satte jag första biten och sen började problemen. Jag hade inte blandat bitarna men ändå så passade inte bitarna.
     
   
Men jag var smart för jag tänkte dirket på livets pussel. Det går inte alltid ihop sej och är inte alltid perfekt. Funderar på att trycka någon text men jag vet inte vad 🤔
 
 
Har du som läser detta något förslag så får du gärna lämna en kommentar 😊
 
Det var allt för idag
Var rädda om er!
 
Kram
Mandy
 

Av Mandy Wollersheim - 24 april 2020 10:15

Som några av er kanske har förstått så håller jag på att bygga upp ett lager just nu. Jag ser dessa inköp som investeringar. Jag kommer ju inte att köpa dessa produkter varje månad så därför så har jag laggt upp en budget över hur mycket jag får lov att köpa för per månad. Är det något som är lite dyrare så har jag bestämt att jag får spara till det genom att spara undan lite pengar varje månad tills jag tycker att jag har råd. Just nu så sparar jag ihop till en Cricut Easy Press för att kunna göra textiltryck som verkligen håller. Att göra med strykjärn funkar utmärkt än så länge men med ett strykjärn så kan man inte få jämn värme över hela trycket så vissa delar kan lossna i tvätten. Men med en Easy Press så ska värmen fördelas jämt över hela trycket =)
 
Idag så bestämde jag att jag skulle investera i pennor för att måla på porslin och även folie för att kunna göra små folietavlor och även kort till till exempel jul och nyår.
 
Jag återkommer med bilder när jag har fått mina varor =)
 
Det var allt för denna gången
Var rädda om er
 
Kram
Mandy

Av Mandy Wollersheim - 22 april 2020 10:15

Idag så kom äntligen mitt paket med vinylbitar från Glada Groda och jag är kär! Några av textilvinylerna med glitter kommer jag att köpa i full storlek för jag har massor med idéer. Men dom tar jag inte nu 😉 
 
Jag måste ju ha lite att skriva om i framtida inlägg 😎
 
Här är foton på de olika paketen:
 
Paket nr 1 - Dekalvinyl
Paket nr 3 - Slät textilvinyl
 
När mina pengar kommer in på kontot så ska jag även beställa ett textilvinylpaket från M:ost Creative 😍 
Man kan aldrig ha för många vinylbitar 😉
 
Det var allt för denna gången
Var rädda om er 
 
Kram
Mandy
  
 

Av Mandy Wollersheim - 21 april 2020 10:00

Yes nu är äntligen mitt paket med vinyler från Gladagrodan på väg. Hoppas att det kommer fram imorgon för jag är så spänd på att se vad paketet innehåller.

 

Sammanlagt så ska det vara 44 bitar i storleken 14 X 24 cm 😍👏🏻
 
Det är 11 bitar slät textilvinyl och 11 bitar glittrig textilvinyl och sen även 22 bitar vanlig dekalvinyl. 
 
Tycker att det ska bli jättebra att ha dessa prover hemma så vet jag vad jag gillar och vad jag kommer att köpa hem mer av istället för att köpa hem stora bitar av olika vinyler som sen bara ligger i ett hörn.
 
Jag uppdaterar mer när jag har hämtat paketet på ICA 😎
 
Var rädda om er!
Kram
Mandy
 

 

Av Mandy Wollersheim - 20 april 2020 09:45

Det är så lätt hänt att man surfar runt lite på olika hemsidor som säljer vinyl och så råkar man kontakta dom och skriva att man skulle vilja köpa stuvbitar som har blivit över. Detta är i alla fall något som jag har råkat göra 2 gånger sedan igår 🙊 haha
 
Denna gången så gäller det Gladagrodan (som jag skrev mitt tidigare inlägg om) och MostCreative.se
Det ska bli skit kul rent ut sagt att få hem alla bitarna och se vad jag kan göra för något roligt av dom. Jag har massor med ideér och skulle jag få idé torka så är det bara att kolla på Pinterest eller Instagram så hittar man massor med projekt som andra har gjort. Man ska ju aldrig kopiera något rakt av utan man ska göra sin egen grej men det är ju okej att ta inspiration från någon annans projekt 😀
 
Ja nä jag ville mest titta förbi och skriva några rader för att hålla bloggen igång. Så fort mina paket anländer så lovar jag er att det kommer foton 😍
 
Ha det bra och var rädda om er
Kram 
Mandy

Av Mandy Wollersheim - 19 april 2020 09:45

Oj oj oj det är inte bra att inte kunna sova för då är det lätt att man söker runt lite på det där stora spindelnätet och beställer vinyler 🙈😂
 
Detta fenomen har jag just råkat ut för 😱
 
Beställde 3 olika paket med blandade vinyler från GladaGrodan.se 😍
 
Dessa blev det:
  • Textilvinyl Glitter 11 bitar
  • Textilvinyl Slät 11 bitar
  • Dekalvinyl Glansig 22 bitar
 
Jag kan knappt vänta tills dessa vinylerna dimper ner i postlådan 😍👏🏻
 
Oops nej nu är det nog dax att krypa ner i sängen och stänga de där blå sakerna jag har i huvudet 😂
 
Kramar
Mandy

Av Mandy Wollersheim - 19 april 2020 09:45

Nattens projekt blev 2 stycken örngott med heat transfer vinyl eller textilvinyl som det heter på svenska. Jag vet tyvärr inte vilken sorts vinyl det är då jag har fått alla bitarna i mysterie låda som jag köpte från Den Lilla Röda Stugan
 
Först ut är "Let it snow" örngottet med silver och glitter vinyl i olika färger
           
Nästa är Athos från BBCs tv serie The Musketeers i svart vinyl. Även denna vinylen är från mysterie lådan
     
Jag såg att där var katthår med på några av bilderna men så är det när man bor med en pälsbeklädd älskling <3 
 
Det var allt för nu men vi ses snart igen.
 
Kram
Mandy

Allmänt · 19 · APRIL · Foto · Pyssel · Söndag
Av Mandy Wollersheim - 19 april 2020 09:45

Hej och Välkommen till min blogg!
 
Jag  heter Mandy och är en 29 årig rödhålig skånetös från byn Hjärnarp utanför Ängelholm. Älskar att pyssla och även bilar som ni säkert kommer att märka med tiden =)
 
Här på denna bloggen kommer jag att skriva om och visa bilder på mina kreationer som jag gör. Jag har en Silhouette Portrait 2 skärmaskin och med den skapar jag magi. Allt från dekaler, klistermärken och textiltryck till högtidskort. Så fort jag ser en ny ide som jag skulle vilja testa så testar jag den och gillar jag den så fortsätter jag att utveckla den till min egen och skulle jag mot förmodan inte gilla den så släpper jag den och går vidare till nästa =)
 
Så på denna bloggen så kommer jag att värva bilder och text med vart annat och ibland bara köra lite braindump (ideér från hjärnan) som jag inte vill glömma. 

Ja denna bloggen kommer att vara som en inblick i min kreativa hjärna helt enkelt =)
 
Följ mej gärna på mina sociala medier:
 
 
 
Vi ses snart!
 
Kram
Mandy  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej!
Mandy heter jag och här på bloggen så kan du läsa allt om mina pyssel jag gör

Översätt bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2020 >>>

Fråga mej =D

1 besvarad fråga

Gästbok

Besökare

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards